10 oktober - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Berlijn Zernike - WaarBenJij.nu 10 oktober - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Berlijn Zernike - WaarBenJij.nu

10 oktober

Door: Bernard van Acker

Blijf op de hoogte en volg Berlijn

10 Oktober 2016 | Duitsland, Berlijn

Maandag 10 oktober

Om 8 uur verzamelden we ons voor het Otto Nagel Gymnasium.

De school leek veel op die van ons. Zij waren ook druk bezig met de nieuwbouw en ook hier mooie smartboards. De directeur die ons hartelijk welkom heette vertelde dat ook dat ze hier 'bring your own device' principe hanteren.
Na deze toespraak gingen we gezellig met elkaar ontbijten. We konden ons tegoed doen aan taarten, brownies en andere lekkernijen. Hierna moest er gewerkt worden. De internationale dag moest immers worden voorbereid. De creativiteit was verbazingwekkend.

Zo worden er straks maquettes gebouwd van de Berlijnse Muur; met piepschuim en snoepgoed beroemde Berlijnse gebouwen in elkaar gefreubeld, pretzel bakken. Ga zo maar door. Hierna lieten de Nederlandse leerlingen filmpjes zien die ze bij 2 fm gemaakt hadden, met als thema 'er gaat niets boven Groningen'.

Vanmiddag hebben we een interessante stadswandeling gemaakt langs de Rijksdag, de Brandenburger Tor, Unter den Linden, om via de Berlijnse Dom naar de Alexanderplatz te lopen.

Kortom weer een topdag!